• slidebg1
TEMÇEV HAKKINDA
Temçev Mühendislik, Müşavirlik Arıtma Sistemleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi

Mühendislik Hizmetleri:

 

  • Arıtılabilirlik Çalışmaları

 

Endüstriyel kuruluşlardan kaynaklanan atıksuların özellikleri; kullanılan hammaddeye, ürün çeşitliliğine, üretim teknolojisine, üretimin kesikli veya sürekli oluşuna bağlı olarak aynı sektörde faaliyet gösteren işletmeler için bile önemli farklılıklar gösterebilmektedir. Bu nedenle proje ve yapım aşamasından önce yapılacak olan fizibilite çalışmaları büyük önem taşımaktadır.

 

Firmamız münferit sanayi kuruluşları ve organize sanayi bölgeleri için fizibilite raporu hazırlanması hizmeti vermektedir. Fizibilite çalışması kapsamında; öncelikle  planlanan arıtma tesisine gelecek atıksuyun miktarının ve muhtemel özelliklerinin belirlenmesine yönelik analiz çalışmaları ve literatür taraması yapılmaktadır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda fizibilite çalışması sırasıyla şu şekilde gerçekleştirilmektedir.

 

Söz konusu atıksuya özel proses seçimi yapılarak arıtma tesisi tasarlanmaktadır. Tesis ünitelerinin ebatları belirlenmekte, prosesin akım şeması ve otomasyon senaryosu oluşturulmakta, ekipman bilgi föyleri hazırlanmaktadır. Ayrıca, arıtma tesisi genel yerleşim planı hazırlanarak arıtma tesisinin yapılacağı yer ve ihtiyaç duyulacak alan belirlenmekte ve son olarak arıtma tesisinin yaklaşık maliyeti belirlenerek çalışma tamamlanmaktadır.

 

 

  • Tasarım, Projelendirme ve Proje Onay Hizmetleri

 

Firmamız; 20.11.2018 tarihli ve 2018/14 sayılı Atıksu Arıtma/Derin Deniz Deşarjı Tesisi Proje Onayı Genelgesi uyarınca Ek-1 ve Ek-2 kapsamındaki tüm sektörler için arıtma tesisi tasarlamakta, projelendirmekte ve formatına uygun şekilde proje onay dosyası hazırlayarak yetkili kurum onayı alınması işlemlerini gerçekleştirmektedir.

 

Endüstriyel Atıksu Arıtma Sistemleri:

 

  • Ön Arıtma Tesisi (Önlem Tesis)

Kanalizasyon şebekesinin arıtma tesisi ile sonuçlandığı alanlarda bulunan endüstri kuruluşlarının kanalizasyon sistemine atıksularını verebilmesi için ilgili altyapı yönetiminin belirlediği “Atıksuyun Kanalizasyon Sistemine Kabul Değerleri” ni sağlaması gereklidir.

 

Ön Arıtma Tesisleri atıksuyun özelliklerine bağlı olarak az kirli atıksular için yalnızca çöktürme , nötralizasyon ve yağ tutma ünitelerinden oluşabileceği gibi çok kirli atıksular için fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtma süreçlerini kapsayan çok daha kompleks proses uygulamalarından da oluşabilmektedir.

 

Organize Sanayi Bölgelerinde bulunan işletmeler OSB yönetimi tarafından belirlenmiş olan kanalizasyona kabul değerlerini sağlamakla yükümlüyken, şehir içinde faaliyet gösteren işletmeler, şehir su ve kanalizasyon idaresi tarafınca belirlenmiş kabul değerlerini aşmamakla yükümlüdür.

 

Firmamız; bu kapsamda yer alan işletmelerin kanalizasyona bağlanabilmesi için istenen kabul değerleri aşmayacak düzeyde arıtım gerçekleştirecek olan uygun proses seçimlerini yapmakta, ilgili kurum onayını alarak ön arıtma tesisini betonarme ve/veya çelik konstrüksiyon olarak inşaat dahil ya da hariç olarak yapımını da üstlenerek gerçekleştirmektedir.

 

  • Endüstriyel Atıksu Arıtma Tesisi

Kanalizasyon sisteminin bulunmadığı yerlerde faaliyet gösteren işletmelerin atıksularını arıtarak alıcı ortama ( deniz, göl, nehir vb.) deşarj etmesi gerekmekte olup bununla ilgili kural ve kısıtlamalar Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliğinde açıklanmıştır.

 

Firmamız; bu kapsamdaki endüstri kuruluşlarının 2018/14 sayılı Atıksu Arıtma/Derin Deniz Deşarjı Tesisi Proje Onayı Genelgesi uyarınca Ek-1 ve Ek-2 kapsamındaki tüm sektörler için arıtma tesisi tasarlamakta, projelendirmekte ve formatına uygun şekilde proje onay dosyası hazırlayarak yetkili kurum onayı alınması işlemlerini gerçekleştirmektedir. Ek-1 listesi tesisler için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı onayı alınması gerekirken Ek-2 listesinde yer alan tesisler için İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünden onay alınması gerekmektedir.

 

Atıksu Arıtma Tesisinin yapımına proje onayı alındıktan sonra başlanması gerekmektedir. Firmamız arıtma tesislerinin betonarme ve/veya çelik konstrüksiyon olarak inşaat dahil ya da hariç olarak yapımını da gerçekleştirmektedir.

 

Paket Arıtma Sistemleri:

 

Başta evsel atıksular olmak üzere farklı üretim ve kullanım alanlarında oluşan atıksuların arıtılması amacıyla tasarlanmış kompakt tip arıtma sistemleridir

 

Laboratuvarımızda atıksu karakterizasyonu belirlendikten sonra proses tasarımı yapılmaktadır. St 37 karbon çelik malzemeden imalatı yapılan arıtma tankının ekipman montajları, borulaması ve elektrifikasyonu tamamlandıktan sonra  “paket arıtma tesisi” kolayca taşınarak yerine gönderilmektedir.

 

Paket tesis giriş-çıkış su bağlantıları ve enerji bağlantısı yapıldıktan sonra hemen işletmeye alınabilmektedir.

 

Uygulama Alanları

 

  • Kanalizasyon sisteminin olmadığı, oluşan atıksuların arıtılarak alıcı ortama deşarj edilmesinin yasal zorunluluk olduğu bölgelerde yer alan oteller, siteler, kamp alanları, şantiye sahaları vb.
  • Kirlilik konsantrasyonlarının yüksek olmasından dolayı belediye ya da organize sanayi bölgesi kanalizasyon şebekesine atıksuyunu bağlamasına izin verilmeyen işletmeler için paket ön arıtma sistemleri

Avantajları

 

  • Otomatik Çalışma
  • Hızlı Kurulum
  • Alan Tasarrufu
  • Taşınabilirlik

 

ÇED İZLEME

Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği’nin Ek-1 listesinde yer alan faaliyetler için uygulanan ÇED süreci neticesinde faaliyetin gerçekleştirilmesinde sakınca görülmemesi durumunda “ÇED Olumlu” kararı verilmektedir.

ÇED Olumlu kararı verilen projelerin proje sahibi; komisyonca belirlenen periyotlarda yatırımda kaydedilen gelişmeleri içeren Proje İlerleme Raporu’ nu, Bakanlıkça yeterlik verilen ve söz konusu projenin ÇED Raporu’nun hazırlanmasında görev almayan kurum/kuruluşlara hazırlatarak elektronik sisteme yüklemek ve Bakanlık denetimlerinde sunmakla yükümlüdür.

 

Proje İlerleme Raporu, faaliyet kapsamında gerçekleştirilen iş ve işlemlerin ÇED Raporu’nda belirtildiği şekilde yapılıp yapılmadığının ve taahhütlere uygunluğunu içeren bir rapordur. ÇED Raporu içerisinde faaliyete ilişkin olarak verilmiş olan taahhütler, ilerleme raporunda değerlendirilir. İlerleme raporu faaliyet alanı ve faaliyete ilişkin fotoğraflar ile desteklenmektedir.

 

Proje İlerleme Raporu‘nu hazırlayacak olan firmanın sahip olması gereken iki kriter bulunmaktadır. Bu kriterlerden bir tanesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan Yeterlik Belgesini almış olmasıdır. Diğer kriter ise raporlamasını gerçekleştireceği projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporunu hazırlamamış olmasıdır. Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporunu hazırlayan firmanın aynı proje için Proje İlerleme Raporunu hazırlayamayacağı açıkça belirtilmiştir.

 

TEMÇEV olarak, 2006 yılından bu yana Bakanlıktan aldığı ÇED Yeterlik Belgesi ile ÇED Raporlarını hazırlamaya devam etmekteyiz.

 

ÇED RAPORU

ÇED Süreci; gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesinde ve projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmaları içermektedir.

 

Gerçekleştirilmesi planlanan projelerle yönetmeliğin ilgili hükümleri uyarınca Çevresel Etki Değerlendirmesi Başvuru Dosyası, Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu veya Proje Tanıtım Dosyası, Bakanlıktan Yeterlik Belgesi almış olan kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanabilmektedir. 

 

TEMÇEV olarak, 2006 yılından bu yana Bakanlıktan aldığı ÇED Yeterlik Belgesi ile ÇED Raporlarını hazırlamaya devam etmekteyiz.

 

Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre;

 

- Ek-1 listesinde yer alan projelere,

 

- “ÇED Gereklidir Kararı” verilen projelere

 

- Kapsam dışı değerlendirilen projelere ilişkin kapasite artırımı ve/veya genişletilmesinin planlanması halinde, mevcut proje kapasitesi ve kapasite artışları toplamı ile birlikte projenin yeni kapasitesi ek-1 listesinde belirtilen eşik değer veya üzerinde olan projelere, ÇED Raporu Hazırlanması zorunludur.

 

Bu kapsamda ÇED Başvuru Dosyası hazırlanması, sonrasında ÇED başvuru dosyasının halkın görüşüne açıldığı Halkın Katılımı Toplantısı ve Bakanlığın vereceği özel format doğrultusunda “ ÇED Raporu ” hazırlanması sonucunda Bakanlıktan “ÇED Olumlu” veya “ÇED Olumsuz” kararı alınmaktadır.

 

Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre;

 

-Ek-2 listesinde yer alan projelere,

 

-Kapsam dışı değerlendirilen projelere ilişkin kapasite artırımı ve/veya genişletilmesinin planlanması halinde, mevcut proje kapasitesi ve kapasite artışları toplamı ile birlikte projenin yeni kapasitesi ek-2 listesinde belirtilen projeler, seçme, eleme kriterlerine tabidir.

 

Bu kapsamda, Proje Tanıtım dosyası hazırlanarak “ÇED Gerekli Değildir” veya detay incelemeye ihtiyaç duyulan projeler için “ÇED Gereklidir” belgesi alınarak sonuçlandırılır. 

 

Planlanan projelere ait ÇED Olumlu ya da ÇED Gerekli Değildir kararı alınmadıkça bu projelere ait hiçbir teşvik, onay, izin ya da ruhsat verilemez, proje için yatırıma başlanamaz ve ihale edilemez. ÇED İzni alınmadan yatırıma başlanması durumunda ise Proje Yatırım bedelinin %2’si kadar para cezası uygulanır ve ÇED Olumlu ya da ÇED Gerekli Değildir kararı alınana kadar faaliyet durdurulur.

Eskişehir Web Tasarım